Dag 4, tweede dag werken met Zeehonden - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Dag 4, tweede dag werken met Zeehonden - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Dag 4, tweede dag werken met Zeehonden

Door: Janneke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 Januari 2013 | Nederland, Pieterburen

Hey Iedereen,
Zoals ik gister al uitgebreid verslag heb gedaan zal ik dit vandaag iets minder doen, want ik ben kapot. Vandaag ben ik weer om 7 uur begonnen! Vandaag begon ik alles al iets meer te snappen. Ik heb geleerd om het eetschema voor de zeehonden te leren en alle Engelse vertalingen. Vandaag stond ik weer op de Vliehorst (Zie verslag van gisteren) Hier krijgen de zeehondjes alleen tubefeeding, dus alleen vispapje. Eerst heb ik alle vispapjes uitgezocht en elke zeehond krijgt een bepaalde hoeveelheid. Het hoogst is nu 275 ml en het laagst is 125 ml. Nieuwe zeehonden krijgen 125 ml en zeehonden die al beter worden krijgen 275 ml. Want je moet het opbouwen. Als er zeehonden zijn die al een paar dagen 275 ml krijgen en het goed doen. Gaan we over een paar dagen over op Forcefeeding, dan krijgen ze een visje. En wij stoppen deze vis in hun bek dat ze alleen nog de vis hoeven door te slikken en ze dit leren. Nadat ik alles had voorbereid. Ging ik vandaag aan de slag met een andere voedster. We waren nu maar met zen 2 en , dus ik was de assistent. Wat heel leuk was, want ik mocht veel meer doen!! Na alle kleren weer aan te hebben. Gingen we eerst temperatuur opmeten en daarna meteen tubefeeden en dat bij elke zeehond, dat betekend dat je 9 zeehonden x 2 paar handschoentjes= 18 paar keer je handschoenen verwisselen, omdat er geen poep aan de handschoen mag zitten als je voert of geen bloed bij de anus. Ja er is gister een nieuwe Zeehond Esther aangespoeld en omgehaald door de zeehondencreche. Nu zit ze ook in de Vliehorst. Esther heeft veel wondjes en traanoogjes en ze ziet er heel zielig uit. Maar daar komt hopelijk verandering in!! Dus we hebben nu 9 zeehondjes in de Vliehorst. Ik heb vandaag zelf de medicijnen gestampt en helpen klaarmaken, en toen heb ik helemaal zelf de zeehonden getemperatuurd :D Trots op de zeehondjes, ze hadden geen afwijkende temperaturen, en een beetje trost op mezelf :) Toen nog getubefeed en toen hokken schoongemaakt. Deze keer ging het al beter en vond ik het al minder spannend dan de vorige keer. Daarna heb ik met de slang alle zeehondjes mogen afspoelen en genieten dat ze deden. Sommige gingen in een banaantje liggen echt zoooo lief! En toen ik Esther afspoelde had ze zelfs nog veel zand in haar vacht. Daarna heb ik nog de afwas gedaan en toen ben ik gaan helpen in de viskeuken. Eventjes pauze gehad en toen weer alles klaargezet om om 11 uur weer te gaan voeden, daarna heb ik ook gezien hoe Esther werd ingeënt. Vandaag was er een Release van de zeehonden, deze werd ook door Nickelodeon gefilmd. Bij deze release gingen andere mensen mee en morgen is er nog een Release. Ik mag een van van de volgende keer mee :D Na een allerlaatste voeding om 3 uur was ik klaar rond kwart over 4. Net lekker gegeten, en gedoucht. Straks op tijd naar bed want morgen heb ik fishdienst. Dat betekent om 5:30 opstaan en om 6:00 vispapjes/fish maken. Te vroeg dus!
Goodbye xoxo

  • 30 Januari 2013 - 22:28

    Marjo Smeding:

    lieve janneke, lieve schat,

    Weer geweldig te lezen wat je vandaag allemaal hebt kunnen doen en ervaren. ik snap dat je moe bent na zo'n dag. Geniet van al deze ervaringen en sterkte morgen vroeg bij het opstaan om 6.00 uur.

    liefs mams Marjo

  • 31 Januari 2013 - 16:09

    Yvonne Bok:

    Hoi Janneke,
    Indrukwekkend wat je allemaal meemaakt en mag doen. wel ook intensief voor je....endan dat vroege pstaan....is bijna mdden in de nacht!
    Kan me voorstellen at je af en toe doodmoe bent, ook door alle nieuwe indrukken.
    Geniet er maar lekkervan!
    Yvone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 28475

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 21 Augustus 2014

My journey and my dream in Indonesie

23 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Hoofd Animator, Camping L'Espade****

27 Januari 2013 - 05 April 2013

Stage Zeehondencrèche Lenie 't Hart

Landen bezocht: