Picking up my first seals!! - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Picking up my first seals!! - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Picking up my first seals!!

Door: Janneke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Janneke

05 Februari 2013 | Nederland, Pieterburen

Beste Iedereen,
Lekker even uitslapen voor mij vanochtend. Ik zou eigenlijk pas dienst hebben rond een uur of 2. Maar toen ze iemand nodig hadden bij het ophalen van zeehonden en ze mij vroegen zei ik echt geen nee. Ik zei heel blij, ja ik wil heel graag mee. Nou om 12 uur zouden we dan vertrekken. Nou daar ging ik dan samen met Mark (een feeder) samen in het zeehondentransport busje. We moesten 1,5 uur heen rijden en 1,5 uur terug. We moeten helemaal naar Harlingen om de zeehonden op te halen, want deze kwamen met de veerboot vanaf Vlieland. Daar waren deze zeehonden namelijk gevonden. Mark wist me alles te vertellen over het gebied en kreeg een ware tour trip. Toen we eenmaal in Friesland waren begon het stormen en reden we langs de zee het leek even of we zo van het wegdek werden afgeschoven. Gelukkig was dit maar voor een paar minuten. Naar een uur gereden te hebben maakte we snel even een tussenstop bij de Mac Donalds om even te plassen en een milkshake te pakken. Daarna waren we bijna bij de haven in Harlingen. Hier hebben we gewacht op de boot. Nou ik had zo'n mini bootje verwacht, maar het was bijna een vrachtschip. Toen iedereen van de boot afwas konden we met onze karretje de zeehonden ophalen. Het waren 3 zeehonden die alle drie in hun eigen mandje zaten. Na dat we bij de auto waren hebben we ze meteen water toegediend en hun temperatuur opgemeten. Doordat ze veel wondjes hadden en waarschijnlijk longworm lag er wel wat bloed. Na een paar controles gedaan te hebben. Hebben we de zeehonden ingeladen en gingen we op weg naar Pieterburen. Eenmaal daar aangekomen, brachten we de zeehondjes naar de intake room (Hier komen alle nieuwe zeehonden en worden hier ingetaked) Eerst werden de zeehonden gewogen, toen werd de taq gezet in de staartvin (met het nummer,jaartal en nummer van de zeehondencreche) Toen kregen de zeehonden een inenting en werd de lengte opgemeten. Uiteindelijk werd het geslacht bepaald. En moet ik hun vispap geven. De eerste zeehond bleek een meisje te zijn, en iemand had al een naam bedacht zei heette Wieneke. Hierna kwam de volgende zeehond. Dit was een grote zeehond. De dierenarts vertelde dat het een jongen was en dat ik een naam voor hem moest bedenken. Ik noemde hem Teun, ik wouw hem eigenlijk Teuntje noemen maar hier was hij te groot voor. Daarna kwam de laatste zeehond, toen zei de dierenarts opeens dit is een meisje. Bedenk ook maar een naam voor haar. Zo snel wist ik dat natuurlijk niet, maar omdat dit mijn allereerste zeehond was die ik heb opgehaald. Heb ik haar Janneke genoemd. Zei is vrij ziek, de dierenarts zegt dat ze een vechtertje is maar we hebben haar wel meteen naar de quarantaine gebracht. Teun en Wieneke zitten nu in de leger. Na zo'n leuke ervaring moest ik wel weer hard aan de slag. Ik had late shift. Ik heb s'avonds nog geholpen in de Jarino's en hard gewerkt. Toen was het 11 uur, ik was helemaal kapot. Maar ik wouw toch nog even mijn verrassing aan Teun vertellen (Nee niet Teun de zeehond, maar Teun mijn vriendje) Ik stuurde hem een foto van Teun de zeehond en zei dit is toch wel een hele leuke zeehond of niet? En hij zei ja oh die is lief. Ik zo ja raad eens hoe die heet, hij is naar jou vernoemt. Nou gelukkig voelde hij zich vereert :D Nu staat overal hoe veel Teun en Janneke moeten eten ik vind het op zich wel grappig. Na een lange en leuke dag eindelijk rond half 1 me nest in, om weer om half 7 op te staan.
Adios

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 28472

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 21 Augustus 2014

My journey and my dream in Indonesie

23 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Hoofd Animator, Camping L'Espade****

27 Januari 2013 - 05 April 2013

Stage Zeehondencrèche Lenie 't Hart

Landen bezocht: