Mijn reis naar Bali en mijn eerste ervaringen. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Mijn reis naar Bali en mijn eerste ervaringen. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Mijn reis naar Bali en mijn eerste ervaringen.

Door: Janneke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Janneke

05 April 2014 | Indonesië, Sanur

Dear Friends and Family,

Waar zal ik eens beginnen, goede vraag?!

Naar maanden wachten op dit moment was het Donderdag dan eindelijk zo ver.. Woensdag nog een afscheidsdiner gehad en de vrijdag ervoor een afscheidsfeestje! Bali mocht er wel eens aankomen dacht ik zo.
Donderdag hebben John, Tessa, Mama en Teun mij naar Düsseldorf International Airport gebracht. Hier hebben wij nog een kopje koffie gedronken, en heb ik nog cadeautjes gekregen hihi :) Waarvan veel gelukhangers. Eindelijk mijn echte ticket gekregen! Toen even mijn koffer gewogen, altijd spannend! Hij was maar 15 kg, maar 15 dacht ik dat kan niet wooow ok ik was trots :) Ik heb zo weinig mee aangezien het in Bali heel goedkoop is en dan kan ik met meer spullen terug komen :)
Na afscheid genomen te hebben van mijn familie en daarna Teun *snik,snik*
Ging ik eindelijk door naar de douane.
Alles gecontroleerd, vroeg er zo een vent of ik even mee wauw komen. Ik dacht ojee wat nou weer. Moest ik mijn laptop meenemen ik vroeg zo is dit normaal en hij zo ja dit is random. Hij haalde een soort papiertje over mijn laptop en ging hiermee weg. Toen kwam hij terug en zei dat alles in orde was. Toen ik naar mijn laptop keek zag ik er allemaal witte kruimels opzitten en toen bedacht ik me oppeens dat ik de vorige dag de laptop in een tas had gezeten met peppermuntzakje die open was gesprongen. Haha ik werd meteen aangezien voor een of andere gekkie pief die druggs meeneemt. Nouja in ieder geval vertrok mijn vlucht om 11:50 en heb ik nog even op het vliegveld gewacht. Ik vloog met ETHIAD, nog nooit eerder meegevlogen. Maar wat een luxe vliegtuig echt niet meer normaal. Ten eerste werd ik helemaal vol gepropt met eten en drinken. Ik kreeg een koptelefoon, een kussen en deken (dit kon ik erg waarderen, aangezien ik altijd een deken moet hebben hihi). Ik had een eigen tv-schermpje met wel 1000 keuze uit series en films. Zelfs mijn lievelings- serie hadden ze dus ik heb me vermaakt met Pretty Little Liars, Frozen en the Deliver Guy. In dit vliegtuig heb ik ook een meisje ontmoet Caroline, zei was opweg naar Cape Town, Zuid Afrika. Eenmaal aangekomen in Abu Dabi, de verenigde emiraten hebben nog even samen gechild en heb ik haar naar haar Gate gebracht. Toen moest ik nog 6 uur wachten op mijn vlucht naar Kuala Lumpur, Maleisië. Het was niet erg om te wachten aangezien er genoeg gezellige mensen op het vliegveld waren. Toen ik op Abu Dabi kwam, viel het me op dat daar over wel iets met een kameel was echt cool. Het land van de kamelen! En allemaal enge mannen die mij aankeken of ik een Alien was. De vlucht van Abu naar Kuala vertrok om 3 uur s'nachts dus toen heb ik in het vliegtuig geslapen. Aangekomen op Kuala Lumpur weer verschillende mensen ontmoet. Eindelijk nog maar 2 uur tot Bali. De reis van Maleisië naar Bali vond ik erg mooi, ik zat aan het raam dus kon alles bekijken. We vlogen over de prachtige eilanden van Maleisië en Indonesië het was echt prachtig waauw!!! De hele reis nog zitten buurten met iemand uit Taiwan. Uit eindelijk zag ik de prachtige vulkaan al naderen, ja daar was ik dan Bali, iets waar ik al zo lang naar had uitgekeken. Ik stapte uit het vliegtuig, en voelde die vochtige warme lucht en zag de palmbomen al! Toen ging ik mijn visum aanvragen, deed mijn ING pas het niet. mmm.. dit was minder toen heb ik het bij verschillende automaten op het vliegveld geprobeerd en nog steeds niks. Op een gegeven moment had ik wel zoiets van shitttt, toen stond ik mijn pasje te zwaaien om te laten zien wat voor een bank ik had. Kwam opeens een jongen aan, kan ik helpen wat is er aan de hand. Ik vertelde hem dat mijn pasje het niet deed, toen heeft hij mijn visum voorgeschoten. Mijn reddende engel wauw, anders had ik daar nou nog gestaan. Eenmaal hem gesproken te hebben, toch besloten om samen even verder te gaan. Toen hebben we taxi genomen naar Sanur een plaatje aan de kust, waar normaal veel oude stelletjes komen. Dit is ongeveer 30 minuten rijden van Denpasar (de hoofdstad). Hij had al een hostel geboekt, ik nog niks. Was helaas zijn hostel al vol, later bleek het dat hij een kamer had voor 2 persoons ipv 1 persoon. Een grote kamer met 2 bedden, dus kon ik voor 2 nachtjes nog hier slapen. Per nacht betalen we 4,50! Morgen ga ik namelijk naar mijn stage-plek in Lovina!! Can't wait..
Ik zit momenteel nog steeds in hostel/hotel the Litlle Pond, het is erg net met een leuk klein zwembadje. Na aankomst zijn we gaan eten, de prijzen zijn hier echt niet te geloven zo goedkoop! Ook krijg je hier heel veel die echt heerlijk zijn heb er ondertussen al een paar op. Gisteravond zijn we naar Sanur Beach gegaan, hier hebben aan de pier een cocktail gedronken en sterren gekeken en natuurlijk geproost op een fantastische reis!
Ik was natuurlijk kapot van de vlucht, dus probeerde ik te slapen. Het is trouwens 6 uur later in Bali dan in Nederland.

5 April 2014:

Vanochtend werd ik wakker en ik voelde me echt dol gelukkig eindelijk was ik dan in Bali. Om 8 uur al een duik in het zwembad genomen en daarna heb ik uitgebreid ge ontbeten bij een tentje hier!! Lekker pannenkoeken gegeten met een vruchtendrankje! Daarna zijn Bart en ik naar het strand gegaan. Het strand is 5 minuten lopen van hier. Het was weer erg mooi je keek uit op een vulkaan en een ander eiland. Ook waren er veel mensen aan het surfen!! Toen ben ik schelpen gaan zoeken en kwam terug met ontzettend veel koraal! Daarna ben ik gaan relaxen in een klein huisje bij de pier op strand waar je uitkeek over de zee. Met verschillende lokalen mensen gesproken, waarvan een daar duikles gaf. Hij vertelde me dat waar de golf in sloeg een super groot koraalrif zit, en dat aan het eiland aan de overkant ze vaker gaan duiken. Op dit eiland zijn heel veel witte stranden met heldere water, veel koraalriffen met veel vis soorten en zelfs Reuze Manta's. Aangezien ik mijn SCUBA certificaat wil halen lijkt me dat een goede optie!! Daarna hebben we nog Balinees fruit gegeten wat de lokale mensen aan ons gaven, dit was heerlijk! Daarna zijn Bart en ik weer heerlijk gaan lunchen en nu zit ik te relaxen achter mijn laptop. Ik ga denk ik weer het zwembad in springen en zo lekker eten!!! Morgen word ik opgehaald in Sanur en ga ik naar Lovina, om eindelijk naar mijn stage adres te gaan.

Als laatste:
Het reizen alleen bevalt me prima, ik heb al erg veel mensen ontmoet dus ik het is totaal niet erg. Alle mensen die ik tegenkom met reizen zijn erg aardig,erg wijs en vooral positief! Ik kijk hier mijn ogen uit en ik geniet van elke minuut. Ik ben er pas een dag, maar ik ben nu al verliefd het is echt prachtig. Ik hou van de gastvrijheid, warmte, en vooral de natuur!

''At the end we only regret the chances we didn't take''

xoxoxo vanuit de andere kant van de wereld.

liefs, Janneke

  • 05 April 2014 - 14:00

    Marjo, Mams Van Janneke:

    Heey lieverd,

    Na ons eerste gesprekje op skype, nu ook je eerste reisverslag gelezen. Dat klinkt heel goed en al heel wat beleefd. Dat met je pinpas was minder, maar dat heb je nu hoop ik kunnen herstellen. En nu op naar je stage-adres !

    heel veel liefs van ons allen hier, hoop gauw weer iets van je te horen mams Marjo

  • 05 April 2014 - 14:26

    Mama Marjo:

    O ja dat vergat ik nog. Die witte korreltjes perpermunt vond ik ook nog terug in mijn badkamer. Ik kon alleen meteen zien dat het om pepermunt ging, want het kapotte zakje had je daar ook achter gelaten.
    geniet van alles, liefs xxx Marjo

  • 06 April 2014 - 15:55

    Jan Ras:

    Nou nou Janneke, dat is voor de eerste keer een heel verhaal.Prachtig beschreven jouw reis hoor.
    Je zult het er wel goed stellen. zeker nu je al contacten hebt gelegd naar de lokale bevolking.
    Ik hoop echt voor je dat het een supergave stageplek wordt. Blijf je volgen.

  • 06 April 2014 - 16:01

    Sanne:

    Hee Dushi,
    Leuk heel om je verhaal te lezen en dat alles goed gaat.
    Echt vet dat je pretty little liars kon kijken!! Waar ben je nu?
    Heb je onze verhaaltjes al gelezen?
    Echt heel leuk om te lezen hoe alles gegaan is en dat je al veel nieuwe mensen hebt leren kennen!
    XX Sanne

  • 07 April 2014 - 12:31

    Janneke De Vries:

    Hee Mama, Jan en Sanne!!

    Lief dat jullie reageren om mijn reisverslag!

    Vandaag was mijn eerste stage-dag dus ik zal zo een nieuwe post doen!!.

    @ Jan, super bedankt, het is een supergave stageplek.
    @Sanne, hihihi jaaaa ik kon wel maar 1 aflevering kijken en deze ver voor waar ik was. Maarja hallo het was PLL ik moest wel..Ja ik heb ze gelezen ik zat bijna te janken haha..... zoooo lief <3

    liefs Janneke



  • 13 April 2014 - 12:06

    Mams Marjo:

    Hey lieverd,

    Ben heel benieuwd naar je volgende verslag van je eerste week stage. Schrijf gauw weer wat !
    Heel veel liefs, denk elke dag wat zou ze nu aan het doen zijn, mams

  • 23 April 2014 - 20:45

    Wico-best:

    Janneke het verhaal is erg leuk.Ga zo maar door Wico-best

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2438
Totaal aantal bezoekers 28482

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 21 Augustus 2014

My journey and my dream in Indonesie

23 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Hoofd Animator, Camping L'Espade****

27 Januari 2013 - 05 April 2013

Stage Zeehondencrèche Lenie 't Hart

Landen bezocht: