Mijn eerste werkdag! - Reisverslag uit Lamonzie-Montastruc, Frankrijk van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkdag! - Reisverslag uit Lamonzie-Montastruc, Frankrijk van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkdag!

Door: Janneke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 Juli 2013 | Frankrijk, Lamonzie-Montastruc

Mijn eerste werkdag
Bonjour,
Daar sta ik dan voor de Spiegel in mijn gele truitje met Camping Kids erop en mijn rode broekje. In mijn te blije kleding ga ik er tegen aan. De Mini club, begint om kwart over 10. Vandaag hebben wij een ridderhelm gemaakt en een prinsessenhoedje ook nog veel gekleurd. De kinderen zijn echt geweldig. De Nederlandse kindjes gaan allemaal naar mij en de Franse naar Agathe. Het was drukker dan verwacht 10 kindjes steeds om de beurt helpen met knutselen als iets niet iets lukt en ze willen allemaal iets anders en hebben heel veel verhalen, maar wat zijn ze leuk! De mini club was rond kwart over 12 afgelopen. Normaal heb ik dan pauze maar ik moest nu dansjes gaan oefenen. Om 3 uur begon het waterpolo, dit moest ik samen organiseren met de lifeguard. Ik heb alle Nederlanders opgetrommeld om teams te maken en hij alle fransen. Tussen ons gaat het ook met handen en voeten, want hij kan 5 woorden Engels haha. Maar het was echt super leuk, heb de kindjes ook geholpen met waterpolo en iedereen wouw meedoen. Van klein tot groot deed mee, het werd een succes. De kindjes zijn lief, ze willen je de hele tijd knuffelen en volgen je overal. Aangezien ik de enige Animator ben met té blij kleren aan. Als ik langsloop kijken ze echt me zo aan van wauw haha té schattig. Rond een uur of 5 gingen we de Lion king oefenen, ‘’Spectacle Le Roi Lion’’ . Donderdag is de echte voorstelling. Dan voeren de kinderen een voorstelling op voor de ouders en andere. Met de muziek van de Lion-king en zelf kostuums en smink en toneelstukken. Wij begleiden ze hier in, ik vertaal alles voor de Nederlandse kinderen en help ook de Franse kinderen, want ik begrijp ze steeds een beetje meer. Daarna had ik pauze en heb ik een uur ongeveer 6 Mini Disco dansjes aangeleerd deze gaan van : Camping Kids tot Theo Theo en Big Fish Little Fish. The Elephant is trouwens mijn favoriet echt te schattig gewoon. Deze avond heb ik geholpen met de Paella dinner party. Ik was serveerster en bracht drankjes en eten naar tafels. Daarna mocht ik samen met het personeel ook een hapje eten, de Paella was erg lekker. Aangezien niemand hier mijn naam kan uitspreken noemen ze mij allemaal JOJO, echt iedereen zelfs de bazin. Ik vind het wel grappig, want het klinkt namelijk echt niet als ze Janneke zeggen. Er was een bandje bij het eten, en iedereen zat buiten het zag er echt geweldig uit. Het is een soort megaterras op een verhoging en vanaf daar zie het zwembad en de lichten van het zwembad veranderen steeds van kleur. Uiteindelijk was ik klaar en heb ik nog meegeholpen achter de bar. Toen gaf de eigenaar mij een soort taartje, dessert wat over was. Het smaakte heerlijk, hij zij dit verdien je omdat je het zo goed hebt gedaan. Ik had gevraagd in het Frans of ik hem ergens mee kon helpen, en hij was heel blij dat ik het probeerde en dat vond hij heel goed. Heb me toch al kunnen laten zien terwijl het op het begin een domper bleek te zijn aangezien ze echt een Animator nodig hadden die ook goed Frans sprak. Maar dit is een misverstand geweest aangezien ik heb aangegeven dat ik alleen basiswoorden kan.
Deze avond heb ik tot 12 uur gewerkt ik was bek en bek af, lekker naar bed toe.

  • 02 Augustus 2013 - 15:39

    Marjo Smeding:

    Hoi lieve janneke,

    Had al eerder geprobeerd, maar heb je bericht geheel over het hoofd gezien. Zag alleen Pieterburen. Zo dat was wel heel wat die eerste dag echt werken. Zal wel dat je geen tijd hebt om met me te skypen. Grijp deze kans maar aan wat meer Frans te leren. Ga gauw je volgende bericht lezen.

    liefs mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 28490

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 21 Augustus 2014

My journey and my dream in Indonesie

23 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Hoofd Animator, Camping L'Espade****

27 Januari 2013 - 05 April 2013

Stage Zeehondencrèche Lenie 't Hart

Landen bezocht: