Eerste dag, week 2! - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Eerste dag, week 2! - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Eerste dag, week 2!

Door: Janneke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Janneke

04 Februari 2013 | Nederland, Pieterburen

Nou vandaag weer vroeg het bed uit gegaan, om half 6 ging de wekker in Son en Breugel toen door lieve Teun naar de bus gebracht en toen alweer vanaf 6 uur onderweg. Om kwart voor 11 was ik eindelijk weer in Pieterburen. . Om 11 uur hadden wij eigenlijk een presentatie van Lenie 't Hart, maar zei zat in bespreking met Marianne Thieme van partij van de dieren. Dus kregen we de presentaties van Roos, onze stage begeleidster. Vera, een nieuwe spaanse jongen (waar ik de naam nog niet van kan onthouden) en ik kregen deze presentatie. Dit was heel interessant er werd eigenlijk heel veel over de zeehondencrèche vertelt en over de zeehonden zelf. Daarna hadden we nog een andere presentatie. En die was ook leuk. Op het einde van de presentatie stond gefeliciteerd en welkom want jullie zijn een van die 200 aanmeldingen waarvan er jaarlijks maar 16 mogen worden doorgelaten. Dat was wel leuk om te horen!We waren klaar om half 4. Daarna hadden we halve late shift dat betekent dat we weer om 7 uur moesten beginnen met werken. Maar omdat we zo aardig zijn hebben we nog even mee de viskeuken schoongemaakt. Daarna gegeten en om 7 uur begonnen we weer met werken. Late shift hadden we nog nooit gedaan, dit was heel raar eigenlijk. Want er zijn dan maar 6 mensen op de hele creche ongeveer. Toen ben ik met een spaans meisje naar de Vliehors gegaan, helemaal trots op mijn zeehondjes want de meeste hoeven geen vispap meer maar krijgen al gewone vis er was ook nog een nieuwe zeehond binnengekomen. Daarna ben ik gaan helpen in de Leger. Hier waren niet zo veel zeehonden. Alleen dit was vrij krab. Hier zaten ook wat groter en ook een hele mooie die je de hele tijd zo dromerig aan keek, echt lief.Ohja dit was me hier ook nog gebeurt: Je draagt hier in het zeehondenziekenhuis altijd scrubs. Maar omdat je snel een setje pakt, pak je ook wel eens een XXL broek er perongeluk uit, ik heel mooi een riem gemaakt met handschoentjes. Zit ik net de zeehonden te voeren,zakt mijn broek gewoon vol af en hangt mijn broek gewoon over mijn voeten, had het niet eens door tot dat mijn feeder me keihard uitlachte :) Daarna ben ik nog gaan helpen in de Jarino's alleen daar zaten we zeehonden bij elkaar en eigenlijk zou ik meegaan helpen voeren, maar dat betekent dat je die andere zeehond wegmoet houden. En dat is lastig, want dit waren nieuwe zeehonden die heel agressief waren en dit komt omdat ze net nieuw zijn en heel gestrest. Toen hebben we er even iemand bij gehaald nou ik moet zeggen dat ik blij bent dat ik er niet in stond. Want die zeehond heeft haar een paar kreeg ik haar laars gegrepen en ging te keer. Hierna heb ik nog wat was gevouwen en toen was mijn dienst rond half 11 klaar. Toen nog even in de woonkamer gezeten en 2 Spanjaarden wat Nederlandse woorden geleerd. Toen zijn Vera en ik naar onze kamer gegaan. We wouden in bed kruipen maar we hebben stapelbedden en het Italiaanse meisje onder me lag al te slapen. Nou hoe ging ik op dat bed komen zonder haar wakker te maken. Nou en toen konden Vera en ik niet meer ophouden met lachen. Maar gelukkig hebben we haar niet wakker gemaakt. En toen lekker gaan slapen!!! :)

  • 06 Februari 2013 - 15:42

    Marjo Smeding:

    Hoi lieve janneke, lieve schat

    Nu pas tijd om even op je verhaal te reageren. ik dacht dat je al op zondag terug zou gaan, maar ik zie dat je dat op maandag hebt gedaan. Mag je dan later beginnen ?
    Wat kunnen dat toch agressieve dieren zijn. Maar je beschrijft ook een paar lieve, dromerig kijkende. Dat is inderdaad een felicitatie waard als je tot de uitverkorenen hoort van zoveel mensen.
    Jammer dat je de presentatie niet hebt gekregen van Lenie zelf, zie je haar daar nog wel ?
    Lieve schat kijk ook eens op je telefoon naar mijn lang en belangrijk bericht en geef vooral antwoord !

    tot gauw, liefs mams/ Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 28485

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 21 Augustus 2014

My journey and my dream in Indonesie

23 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Hoofd Animator, Camping L'Espade****

27 Januari 2013 - 05 April 2013

Stage Zeehondencrèche Lenie 't Hart

Landen bezocht: