Een tijdje geleden! - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Een tijdje geleden! - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Een tijdje geleden!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Maart 2013 | Nederland, Pieterburen

Hallo Iedereen :D
Heb al een tijdje niks van me laten horen, ja ik weet het :)
Het is nu vrij druk in de crèche, en ben s'avonds echt kapot. Meestal wil ik dan liever slapen, dan een verslag maken. Ik heb het echt super leuk, en ik leer ook heel veel. Er komen en gaan steeds mensen, van alle landen. Heb weer nieuwe vrienden gemaakt, en heb ook helaas al afscheid moeten nemen van een paar. Er is nu ook een Indonesisch meisje bij, en met haar heb ik al heel veel gelachen. En ik heb natuurlijk heel veel voor alle zeehonden gezorgd. Ik heb nieuwe dingen mogen doen en leer steeds meer. Leer beter engels en alles gaat makkelijker. Heb altijd heel veel lol met de voerders, van samen liedjes zingen tijdens het werk tot Spaans leren. De zeehonden verzorgen, blijft nog steeds geweldig. Hoe elke zeehond zo verschillend is van de ander. De ene die maar aan je laars blijft tikken omdat hij visjes wilt en de andere die bijna in je been hangt als je niet oppast. Van vispap maken om 6 uur tot soms zeehonden voeren nog s'avonds laat. Als er ergens hulp nodig is helpt ook iedereen, en iedereen is hier ook gelijk. We eten ook samen met iedereen. Zo moet ik ook nog de dierenarts piano leren spelen of andere mensen Nederlands leren spreken. Nu koken we ook zelf, en dit is best moeilijk voor zoveel man. Maar ook wel heel gezellig. Ik probeer nog elk weekend naar Teun te gaan, want mis hem toch heel erg. Ben dan nu ook in Son en Breugel. Het is ook zo leuk om al die verschillende culturen te zien, en alle mensen zijn heel aardig. Gister toen ik terug naar huis ging, heeft een Spaans meisje mij naar het station gebracht samen met het Indonesisch meisje, wij zijn verdwaald op weg naar het station. Toen reed de trein ook nog opeens naast ons haha. Dat was ook super grappig.Na 5 uur was ik dan eindelijk 'thuis'. Ik heb nog veel meer avonturen meegemaakt, van zeehonden die ontsnapte tot allerlei andere dingen. Met al die leuke dingen daar heb ik voor mijn reisverslagen ook niet zoveel tijd meer hihi.
Dikke kus!

  • 04 Maart 2013 - 19:19

    Teun:

    Te amo

  • 05 Maart 2013 - 22:41

    Marjo Smeding:

    Hoi lieve schat, hoi Janneke,

    Ik heb waarschijnlijk nog wel het meest zitten uitkijken naar je volgende verslag van je stage en belevenissen in Pieterburen. In het weekend kom je niet verder zuidelijk dan Son en Breugel, dat snap ik wel dat je graag bij Teun wil zijn, maar ik mis ook je gezelschap en wil je ook graag weer zien. Geweldig wat je aan ervaringen meemaakt. Leg me eens uit wat die voerders betekent en welke status ze hebben ? moeten ze jou begeleiden ? Ben blij dat jij nog dierenartsen piano kun t leren spelen, is al die energie voor je pianolessen toch niet voor niets geweest. Ik hoop dat je thuis naast Son en Breuge bij Teunl ook wel een klein beetje Heerlen blijft bij mij, Rianne en John en andere mensen die van je houden.

    liefs mams, Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 28505

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 21 Augustus 2014

My journey and my dream in Indonesie

23 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Hoofd Animator, Camping L'Espade****

27 Januari 2013 - 05 April 2013

Stage Zeehondencrèche Lenie 't Hart

Landen bezocht: