Intressant dagje - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu Intressant dagje - Reisverslag uit Pieterburen, Nederland van Janneke Vries - WaarBenJij.nu

Intressant dagje

Door: Janneke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Janneke

06 Februari 2013 | Nederland, Pieterburen

Beste Allemaal!
Vandaag weer een heel interessant maar druk dagje gehad. Ik had vanochtend gewoon ochtend dienst dus startte om 7 uur. Vanochtend start ik in de Quarantaines 8 t/m 12 , al deze quarantaines zijn totaal van elkaar gescheiden met een paar meter er tussen. Deze staan buiten en het was vrieskou. Hier waren wel een paar hele leuke zeehonden bij. Zelfs zeehonden die als pup hier al eens waren geweest en weer terug kwamen. In quarantaine 8 zit Noortje je hoort haar al een afstandje want ze is letterlijk aan het huilen omdat ze honger heeft, zei is een grijze zeehond. Ze kwam hier met 3 dagen en is nu een maandje oud. Het is echt zo'n popje. Ze kan nu zelf eten, maar als je vis in het water gooit dan lijkt het net op ze verdrinkt. Heel trots met haar vis in haar bekje, net het hoofdje boven water. Proestend komt ze trots laten zien dat ze toch echt een vis kan vangen. Toen was in quarantaine 9, Noor een gewone zeehond van ongeveer 3 jaar. Maar hij is zo klein dat hij nog een babytje lijkt. Hij is hier al eens eerder geweest dus laat zich makkelijk door mensen helpen en geniet ook echt van zijn douche. Daarna ben ik gaan helpen in de Jarino's dit is altijd wat moeilijker vind ik zelf. Hier zitten namelijk altijd 2 zeehonden samen. Eerst heb ik helpen voeden en temperatuur opgemeten. Sommige zeehonden kennen de mensen al beter en komen echt kijken van geef me nou vis. Daar zijn ook een aantal lastige bij. Die echt op je af springen en grommen en door de stress zelfs met elkaar vechten. Ik heb daar vandaag leren schoonmaken. Hierna hadden we een presentatie van de vet (Dierenarts). We hebben hier 3 dierenartsen: Ana, Guillermo en Christina. Zei zijn allemaal Spaans. Dus de presentatie was ook in het Engels. Deze presentatie was echt super interessant. Nu weten we nog meer over ziektes van zeehonden en alle andere dingen. Deze presentatie duurde wat langer, omdat iedereen veel vragen had. Na 2 uur presentatie konden we even een boterham naar binnen duwen en dan snel weer aan de slag voor de derde voeder dienst. Eerst hebben we leger gedaan, daar zaten 2 van de zeehonden die ik gister had opgehaald: Teun (Ja hoor, ik mocht de naam bedenken) Ik mocht Teun ook voeren leuk hé en Wieneke zit hier ook. Toen hebben we de quarantaines 8 t/m 12 weer gevoerd en sommige dieren water gegeven. Hierna gingen we naar Quarantaine 12. Hier zat Hansje in, Hansje heeft wat hij problemen. Ja jongens geloof het of niet ik heb vandaag een zeehond gemasseerd! Eerst met Betadine en daarna met een pijnstillende verzachtende crème. Ja ik mocht de zeehond insmeren en masseren en hij vond het zelfs lekker. Hij voelde heel zacht aan, het was heel leuk om te doen. Daarna was er een patiënt met te veel slijm in zijn keel. En toen heb ik aan de dierenarts gevraagd of ik mocht kijken hoe ze dit weghaalde. En dit mocht! Het ging met een soort machine die een circulatie maakt waardoor het slijm ophoog ging, het zag er heel interessant uit. Alles wat opgeruimd en ik was klaar. Net nog met Vera, de film Friends with Benefits gekeken. En nu lekker slapen, want ik heb morgen Fish Pourage dienst. Dan betekent om half 6 mijn nest uit. Adios Amigos!

  • 07 Februari 2013 - 20:28

    Ikke:

    wie had ooit verwacht dat je zo'n hansje mocht verzorgen en masseren.. een bijzondere stage heb jij! Veel plezier nog!

  • 07 Februari 2013 - 20:54

    Marjo Smeding:

    lieve janneke, lieve schat

    We hadden de afspraak vanavond met elkaarte bellen om half acht. Ik ben dan ook teleurgesteld dat dit niet lukt.
    Maar als ik dan weer je twee dagverslagen lees denk ik misschien slaapt ze wel al. Wat heb je weer veel meegemaakt en vooral het ophalen van de zeehondjes die van Vlieland kwamen. Echt te gek een teun en janneke. Wat niet gelukt is bij de kamelenmelkerij lukt nu wel bij de zeehondjes. Vertroetel ze maar extra die teun en vooral janneke die er zwak aan toe is.
    Lieverd voordat je naar huis komt (wanneer ?), moet ik echt een paar dingen weten. Wanneer kom je ? Moet ik je afmelden voor je paardrijles zaterdag ? En de vragen die ik je via sms hebt gesteld. Ik hoop echt dat we vanavond nog even met el;kaar kunnen bellen !

    liefs mams/Marjo

  • 08 Februari 2013 - 19:08

    Teun:

    kan je mij nu voortaan ook masseren?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 28506

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 21 Augustus 2014

My journey and my dream in Indonesie

23 Juli 2013 - 31 Augustus 2013

Hoofd Animator, Camping L'Espade****

27 Januari 2013 - 05 April 2013

Stage Zeehondencrèche Lenie 't Hart

Landen bezocht: